På svensk mark

Sedan en vecka befinner jag mig nu tillbaka i Svea rike med ett smockfullt bagage av otaliga fantastiska minnen och gör allt för att inte svämma över av alla nya upplevelser, platser och intryck som jag fyllts med de senaste månaderna. Det är en känslomässig balansgång (och mitt balanssinne är förtillfället inte hundraprocentigt) men satan vad gött det är att vara hemma igen och att mötas av den svenska sommaren. Och jordgubbarna!!! Äter så det sprutar ur öronen på mig men får helt enkelt inte nog.

Sist jag skrev var under ett ö-byte. Vi flög från Aruba till Curaçao som istället för vidsträckta stränder briljerade med sina söta laguner och bukter. Kortare strandsträckor med samma vita strand och klara turkosa vatten som kantades av korallberg och kaktusar. Yatzyspelandet och läsningen fortsatte men här blev vi mer duktiga på att även utforska vattnet genom snorkling och jag gjorde även ett underbart dyk. Willemstad överraskade oss med snäppet mer kulörta hus än Oranjestad som dessutom utsmyckades med fantastiska kakelgolv (me like!!!) och fasaddetaljer.

Sammanfattningsvis har det här varit en fantastisk resa helt enkelt och jag är så satans glad över att få ha delat den med dig Malin. Mmmmwwa! Nu är jag redo för vad den här svenska sommaren har att erbjuda. Come at me bara!

Peace out! Xx
 
Hitta kolibrin!
Boende nr. 1: Solnedgången från vår studio
Det lilla gula huset bodde vi i

 
 
 
Haha som vi skrattade här, följ turisterna så hittar du sköldpaddorna! Här på Playa Grandi matar de sköldpaddorna för att locka hit dom. Vi föredrog nog att hitta dom på egen hand. 
 
Playa Kenepa Chiki
Lagun
Flamingos!!!!! (Såklart hade jag inte den braiga kameran med...)
Snorkeltur!
Buddha Cave
Dykning från Cas Abao beach.
Inne bland civilisationen i Willemstad de sista nätterna.
Mundo Bizarro - Mamma och pappa ni hade ääälskat livemusiken här!
Så himla spännande att kika in i alla gränder.
Vilken matchning va!
 
Från innergården på boende Nr. 2

Golvet!!!!
 
Midsommarlumchen: Mahi mahi, potstismos och creoleröra
Fick lite abstinens efter en dag i staden och hittade såklart en city beach.
 
Skål Dushi!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: