Arriba from Aruba!

Äntligen har jag och Malin lyckats få ihop vår efterlängtad resa som vi snackat om att göra i så många år. Dock har väl destinationen varit lite oklar och kanske till och med obetydlig men tadaaa, här är vi nu på Aruba!! Konstant sandig hårbotten, vildvuxna ögonbryn och brunbrända ben, livet är gött helt enkelt.

Aruba växer i mina ögon, ni vet bilden man har av Karibien; kritvit sand, kristallklart vatten i oändliga nyanser av blått? Well, allt det där stämmer verkligen men vad man "glömmer" nämna är den otroligt torra och nerskräpade majoriteten inlandslandskapet av ön. Från början blev vi lite besvikna på detta men efter att ha förstått att ett orkanoväder för ett par år sen står till skuld för den mesta röran får man hoppas att ön är lika mån om den delen av landet som de är om sina stränder och så småningom får ordning på det hela. Under vår tid här på ön har jag och Malin bott på ett par olika ställen och nu till sist känns det som att vi hittade rätt! Alltså heeeeeelt rätt.

En strand endast 20 meter från vårat rum, frukosten ingår, snorkling och havssköldpaddsspaning när helst du önskar och kök med sittplatser precis vid vattnet. Här trivs vi bra helt enkelt. Dock är det snart dags att ta sig vidare och denna gång till en ny ö - Curaçao.

Tilltryckta glasögon men vad gör det när man får kramas efter 5 månader isär!!!
Oranjestad med sina bakelser till byggnader.
Men finast var nog ändå fasaden bakom mig, självklart blev vi båda rent nerkärade i den vid första ögonkastet. 
Frukost hos Yogagirl's Nourish Café
Gah dessa stränder! Arashi beach blev nog ändå favoriten. 
Divi divi trädet
Mitt efterlängtade bubbel!
Kvällshimlarna är inte att leka med alltså. 
Mango season! (inte för att jag är Mangons största fan men himla fina är dom!)
 
Serene by the sea
Yatzyolympiadens dagliga omgång
Jo men Yatzy och läsning står väl för majoriteten av vår dagliga aktivitet. 
 
På återseende!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: