Salt, svett och stinkande tång

Så hamnade vi i Mexikanska karibien till slut!

För tillfället sitter vi salta och svettiga på en buss på väg till Bacalar. Töserna sover men jag har ett Marabou Saltlakrits, som Jessica och Majsan köpt med sig på beställning, och musik i öronen som sällskap så mig går det ingen nöd på. Bakom oss har vi lämnat ett tångfyllt Playa del Carmen (här är stränderna smockade med tång och hela stan luktar som Trelleborg) och sagt hejdå till först boysen en sista gång och sen till Emilia vars hembiljett redan visar morgondagens datum. Kan inte fatta att nästa gång vi alla ses är på svensk mark.

Men! Innan vi kom ut till kusten gjorde vi ju ett stopp i Chiapas. Åh fina Chiapas! Om jag var imponerad av Oaxacas landskap så höjdes wow-nivån ett snepp i Chiapas med sina fantastiska vattenfall, vackra canyons och otroligt mysiga stad San Cristobal de la Casas. Hostelet vi bodde på gjorde inte precis upplevelsen värre. Bara att deras lilla bar hade discokula OCH levande brasa säger ju en del va. Det kallar jag go atmosfär!

Hur sorgligt det än var att lämna Chiapas var vi alla ganska redo för solen och havet och trots tångfyllda stränder och några regniga timmar har vi hunnit med en snabb reunion med Kristoffer och Philip, roadtrip på Cozumel, en massa strosande, lite fest och så fick jag och Anna idag äntligen kommit iväg för att dyka på Cozumel. Wow säger jag bara! Vilken jäkla visibility och vilket sjukt blått vatten och vackert rev!! Blir lika amazed varje gång jag dyker. Fantastiskt!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Okej bilderna kom i himla konstig ordning nu och jag kan tyvärr inte ändra på det men tänk typ att det gröna är Chiapas och det blåa är Playa/Cozumel.

Next up: Bacalar!
Ciao
 
 
 
 

Kommentera här: